Friday 23 March 2012

aku berserah...

ya Allah..kuat kan laa hati aku nih..huhhh..kenape laa naseb aku x baek n x sesenang org len..aku sayang kat bagai nak rak..tp last2 aku dapat taw die sayang org len...tp law die sayang kat org len napew die slalu bg harapan kat aku yg aku nih akan jadi bini die laa..apew laa..nnti  kite kawin laa..die slalu ckp sayang kat aku..tp diam2..ish..bukan diam2..die tu bodoh kew apew..die ngan aku tinggal x jaoh taw..n aku ni x pekak..x bute..ade otak..leh pikir..leh dengar..leh nmpak..
       nseb baek laa aku nih jenis yg x brani nak wat hal ngan org..law x dah lame aku pergi jumpe die tu..siap laa..memang die tempah maut ngan aku tu..tp kenyataan..aku nih hanya seorg yg x mampu wat apew2 pon sedang kan kabahagiaan aku sendiri org dah hancor kan..aku x taw napew aku x leh wat apew2..aku sekarang ni ade kwn baru..aku jumpe die mse die bru2 lg datang kat opis aku nk jdi agent tok unifi..aku pon x sangke aku leh jdi kwn ngan die..die pon x sangke yg aku ni leh layan perangai die yg gile2 tuh..
      die ckp aku nih jenis yg suke sgt berserah pada takdir..memang laa kite patot berserah tp jgn laa sampai naseb kite sendiri pon kite nak serah kan bulat2 kat Allah..x de sapew yg mampu ubah diri kite law diri kite sendiri yg x nak berubah..
    tu laa yg die ckp ngan aku..aku rse die laa org pertama yg nmpak kelukaan..kekecewaan..kesedihan aku dalam kegembiraan aku..aku terkejot sgt die leh nmpak sume tu sedang kan mak kau yg sentiase dekat ngan aku pon x perasan bende tu..
    law ditakdir  kan die laa  kwn aku dunie ngan akhirat..aku bersyukor x terhingge..kite berbalik pada topik utama..pasal "org yyg paling bodoh..jahat..kejam..." dlam hidop aku..hhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... aku geram sgt...sesgt2 geram..aku x mampu nak luah kan apew yg terbuku kat hati aku..sebab tu aku jd kan blog ni tempat aku luahkan segale2 nyer...
     aku x minx duet..aku x minx kemewahan..aku x minx jd glamour..jd populer..x pon..aku xnk sume tuh..aku hanya mahu disayangi...di hargai..tp apew yg aku rse sekarang ni..aku dipermainkan..hati aku hancur..mugkin ni sume dugaan wat aku..aku taw bende nih sume mesty ade hikmah nyer sebab tu laa aku hanya berserah jew pd Allah..
         sekarang ni biar laa apew pon yg aku lalui biar laa aku sendiri..aku dah x nak bercinte lg..biar laa mse yg tentu kan apew yg jd kat aku nnti..aku hanya mampu berdoa supaye org yg wat jahat kat aku akan mendapat balsan yg secukop nyer...kalau die btol2 sayang kan pompuan tu..aku doakan die bahagie ngan pompuan tu..tp law die pon ade niat nak men2 kan pompuan tu mcm mne die men2 kan aku..aku doakan hidop die x tenteram..x aman..x bahagie..ni cre aku balas dendam kat org yg dah wat hidop aku menderite..aku bukan sapew2 yg senang2 nak hukom org..sebab tu aku minx kat Allah..kerana Die laa yg maha berkuase kat atas muke bumi nih..aku percaye kat kuasae doa..doa tuh senjate org muslim..
    nih adalah kali pertama aku tulis kat dalam blog pnjang2 mcm nih..sebab hati aku sekarang ni btol2 dah meletop..hurm.....=-(....mulai hari ini..aku akan lebih bersemangat untuk teros kan hidop aku tanpa ade apew2 yg leh halang aku..aku bebas..aku x terikat ngan mne2 laki lg..sekarang ni aku nk kejar kan kebahagiaan mak ngan ayah aku..
   diowang laa kekasih aku sampai ble2..dan kekasih yg paling teragung sekali ialah ALLAH....

No comments:

Post a Comment