Wednesday 12 June 2013

aku jadi lemah...

salam sume..hari ni mood aku sedih..aku x taw napew sejak akhir2 ni aku senang sgt moody..emo jew..aku sunyi..sedih..aku nk cerite kat die..tp aku x taw cm mne..yg aku taw nangis jew..tolong laa aku ya Allah..kuat kan hati aku ni..kuatkan tubuh badan aku..buat keje mcm2 kat umah ni..kadang2 belom sempat aku nk duduk die dah suruh aku buat itu ini..kadang aku penat sgt sampai aku cm nak nangis..
    sekarang ni aku full menjahit jew kat umah..aku dah cube buat yg terbaik..yg paling cepat daa aku cube buat tok sehelai tudung tu..tp die cm push aku tok aku buat lg cepat..die x taw cm mne aku penat buat tudung2 tu sume..kadang2 aku x larat nk layan perangai die tu..tp aku kene tabah ngan sabar ngan sume ni..die suami aku..apew yg die nk aku kene bagi walaupun aku penat..
    aku rindu ngan umi ngan ayah..rindu sgt...aku nk balik..tp aku takot die x bg..sebab aku nk bawak kerete jauh...aku x kan kuar rumah tanpa kebenaran die sebab die tu suami aku..syurga aku kat bawah tapak kaki die...ya Allah...apew yg aku harap sekarang ni jadikan lah die seorang suami yg baik..yg boleh membimbing aku..
   aku memang takot ngan die..die panas baran...aku x taw napew sekrang ni aku senang lupe..aku sakit2 pale jew sekrang ni..aku takot..tp aku kuatkan jugak demi die...paling aku ingat mase aku ajak die g amek kerete kat bengkel pak ajak..aku suruh die jalan kaki..g kat bus stop tu..bagi die yg x pernah lalu kat situ mungkin lah rase jauh..sampai2 jew kat bus stop tu die memang marah sgt kat aku sebab suruh die jalan kaki..aku sebenarnya nk uji die..sejauh mane die leh tahan ngan keadaan cm tu..ternyata die x boleh..
    kalau susah cm tu pon die x boleh buat mcm mne nk tanggung bende yg lagi susah....kadang2 aku pikir..kalau aku sakit terlantar kat hospital mcm mne die agak nya..die jage x aku kat hospital tu..aku x taw nk jawab mcm mne..sebab aku dah pernah rase..aku demam terok..suhu badan aku nk sampai 40..badan aku sampai jadi krem..x boleh gerak langsung..die boleh MARAH aku...!!! aku kena masuk air ngan cek darah..lame jugak aku kat dalam wad tu..aku ingat die tunggu aku kat luar..bile aku call die..die g umah mak die kat meru..die kate nk g pinjam duit mak die tok bayar wad aku..tu hospital kerajaan..aku masok wad kecemasan jap jew..bukan dok berhari2..x payah nk pinjam2 bagai..yg aku geram..die leh suke2 main ngan arfan kat sane..siap mkn dulu..aku sedih sebab xde sapew yg tunggu aku kat hospital tu..badan aku dah laa lemah..
        aku ngan x pakai selipar pusing satu hospital tu cari die..dekat satu jam lebih aku tunggu die..aku x larat nk duduok kat depan aku duduk dulu kat katil tu..diowang x bagi sebab ade orang nk gune..die senang2 kat meru tu..aku kat hospital ni tersekse sorang2..
    agaknye memang nasib aku kot..bile time orang lain kene senang jew orang datang tengok..simpati..di belai..bile time aku..aku SORANG2 jew kat katil tu..aku x  nk bg taw umi sebab aku x nk umi risau..aku ingat die ade laa kat sebelah aku jage aku even aku ngan demam jew..tp xde...
       ya Allah..kalau ditakdir kan nasib aku mcm ni...harap sgt xde sapew2 yg terase ngan aku bile aku xde nnt..and jgn sesekali menyusahkan orang sekeliling aku..sekarang ni aku rase biarlah aku ngan hidup aku ngan mesin jahit aku tu..JAHIT...JAHIT..JAHIT..tu jew keje aku..duduok jew kat umah...nk kawan ngan sapew2 pon x boleh...kawan jew ngan mesin jahit tu..
oke..fine...

No comments:

Post a Comment