Sunday 2 June 2013

patot kew cm ni...????

salam..ari ni aku baru terpikir..aku ni patot kew jd isteri die..bukan nyer apew..ye laa..setakat mkn minum die aku pon cm x leh nk jge..ni kan baju ni..barang2 die..erm..seluar keje die pon aku x buat2 lg..pg td baru aku sedar yg aku ni xpernah nk jge die betol2..sampai kan stokin die nk g keje pon aku x taw xde...apew jenis isteri aku ni..
    aku kadang2 sedih ngan diri aku ni..cm aku ni x layak nk jd isteri die..aku x pandai nk jge rumah..x pandai nk jge diri die..di segi mkn minum..pakai die..sume nyer laa..baru aku taw yg aku ni x cukop apew2 lg tok aku nk idup..
    kadang2 badan aku penat..aku  jahit bnyak..tengok aku jahit cepat nampak jew cm senang...tp aku tahan jew sakit belakang ngan kaki aku krem jew mase aku jahit tu..xde sapew pon yg taw kan..aku diam kan jew...sebab dah memang tanggungjawab aku buat tu semue ngan keje2 rumah lagi..
    keje jd suri rumah mne ade mase nk rehat2..asyik keje jew laa dr pg sampai kew mlm..basuh baju..masak..lipat baju..kemas rumah..gosok baju die..kemas barang2 yg die dah sepah kan..selalu jugak die marah aku x kemas alik bende2 yg aku gune..contoh nye cm iron baju..aku x gulung wayar die sebab aku memang gune jew iron tu..so..aku biarkan jew iron tu kat situ..die kate "awak jge laa rumah ni elok2..."..
   paling aku sentap pagi td.."awak nk kew orang ckp saye ni cm xde isteri yg jge.." pastu lg satu ayat ni.."awak ni isteri saye tp barang2 saye yg xde pon awak x taw..awak cm x amek berat pasal saye.." ...ayat yg paling buat aku sedih bile aku dengar..air mate aku nk kuar daa..tp aku tahan jew..x nk nnt die nmpak..die nk g keje..
   bnayk jgak sekarng ni ayat2 die yg buat aku jd sedih sgt..ngan buat aku sentap..sampai aku jd sebak..mase aku gaduh ngan die mase nk amek mak nk g perak tu..die ckp.."oke..mulai sekrang saye dah x kesah awak nk g mne pon..awak nk kuar ngan kawan2 awak tu..pergi laa..saye dah x nk amek taw daa.."  dalam erti kate lain cm die nk lepas kan aku..aku dah x taw nk ckp apew daa time tu..aku berserah jew apew yg jd..
       aku x kan cerita kat umi kew along kew ayah kew..kalau aku cerite nnt aku yg kene marah..sebab ni pilihan aku yg nk kawen ngan die..so..apew2 yg jd ngan diri aku ngan apew yg die buat..aku kene tanggung sendiri..aku yg pilih jln ni..
   papew pon aku kene bnyak2 sabar ngan perangai die walau pon die bnyak buat aku jd sentap...tp dah tu cabaran yg aku kene terima..aku kene kuat..sekarang ni aku xde tempat nk g kalau aku sedih kew apew kew selain die..aku memang kene bnyak bersabar..
     penat cm mne pon aku kene jgak buat keje2 rumah tu tok die...sebab die tu SUAMI  aku..syurga aku kat bawah tapak kaki die..

No comments:

Post a Comment